• 5 tips voor een goede nachtrust

    Datum: 2011.05.03 | Categoriën: Voor werknemers | Tags:

    De reden dat je de slaap niet kunt vatten, kan met een heleboel factoren te maken hebben. Tijd om het structureel aan te pakken! Volg de volgende richtlijnen en pas je leefstijl aan voor een betere nachtrust.

    Soms is je slaapprobleem volledig te wijten aan de omgeving. Niemand zal lekker slapen wanneer er veel herrie is of het te warm is. Maar ook je eigen gedrag kan de diepte van je slaap flink beïnvloeden. Een prettige slaapomgeving kan het eerste begin zijn.

    1. Zorg voor een goed matras en een hoofdkussen dat nek en schouders ondersteunt.
    2. De slaapkamer moet voldoende donker en stil zijn. Open het raam voor frisse lucht en rook er niet.
    3. Draai de wekker zo dat je er niet steeds op kunt kijken.
    4. Het is niet de bedoeling dat je in je slaapkamer veel andere dingen doet dan slapen. Seks is prima, dit brengt ook ontspanning. Maar activiteiten als tv-kijken horen niet thuis in de slaapkamer.
    5. Als je lang ligt te woelen, sta dan even op om iets anders te doen. Ga lezen of doe iets anders waar je moe van wordt. Zo blijft je bed een ding om in te slapen en niet een ding om in wakker te liggen.

    Bron: gezondheidsnet.nl

    Post to Twitter