• Grieperige klanten? Vijf tips om hiermee om te gaan

    Datum: 2011.01.19 | Categori├źn: Voor stoelmasseurs | Tags:

    Er wordt momenteel heel wat af gesnotterd in Nederland. We hebben dan ook bijna te maken met een griepepidemie, zo blijkt uit onderzoek van het Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel).

    Als masseur krijg je ongetwijfeld wel eens te maken met een verkouden of grieperige klant. Hoe ga je hiermee om?
    Vijf tips voor op de werkvloer:

    1. Vraag aan de klant of hij/zij last heeft van koorts of andere griepverschijnselen.
    2. Als de klant zich inderdaad niet zo lekker voelt, vertel hem of haar dan dat de verschijnselen door een massage tijdelijk kunnen verergeren. Dit komt doordat een massage de bloedsomloop stimuleert en een eventueel virus zich dus sneller verspreidt.
    3. Let extra goed op het desinfecteren; maak de massage-stoel en jouw handen na iedere klant goed schoon.
    4. Zorg dat de massage-ruimte goed op temperatuur is. Dus: geen kou of tocht.
    5. Ga uiteraard niet masseren als je zelf de griep hebt. Zorg dat je volledig uitziekt, zodat je anderen niet aansteekt.

    Meer informatie over de griep kun je vinden in het Griepdossier op de site van Nivel. Daar vind je ook een lijst met veel gestelde vragen. Wil je meer tips op het gebied van (stoel)massages? In het artikel ‘Hoe word je een goede stoelmasseur?’ staan er een aantal op een rij.

    Bron: Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg

    Post to Twitter