• 5 social media-geheimen

    Datum: 2011.03.01 | Categoriën: Voor stoelmasseurs | Tags:

    Social media kan een handig hulpmiddel zijn om jezelf als betrouwbare en professionele masseur te profileren, nieuwe klanten te werven en bestaande relaties te onderhouden. Maar je moet dan wel weten hoe het werkt.

    Sinds januari 2011 houdt Moniek Zuidema zich bezig met de online marketing van MassageProfs. Vijf van haar social media-geheimen deelt ze met jou.

    Wees consequent

    Blog je? Zorg er dan voor dat je dat regelmatig doet. Elke dag  bloggen is het beste, maar dit is niet altijd haalbaar. Zorg dat je minstens twee keer per week een nieuwe blog online zet.

    Blijf  authenthiek

    Zorg ervoor dat je ‘echt’ overkomt. Alleen zo bouw je een vertrouwensband op.

    Kies maximaal vijf onderwerpen uit waar je over twittert of blogt

    Af en toe iets persoonlijks posten mag -volgers zullen het zelfs waarderen- maar door een vaste lijst met onderwerpen te hanteren, zorg je ervoor dat je jezelf duidelijk profileert.

    Houd concurrenten in de gaten

    Communiceer met ze en blijf op de hoogte van hun laatste activiteiten. Leer ervan!

    Stel vragen aan je volgers en bezoekers

    Laat zien dat je betrokken bent en dat je geïnteresseerd bent in hun ervaringen en mening. Start bijvoorbeeld een discussie op Facebook, stel een vraag op Twitter of zet een poll op je weblog. Houd de antwoorden bij en (belangrijk!) doe daar ook echt iets mee.

    Succes!

    Post to Twitter